LO Thuis

Hey! 

Geen les op school maar vanuit huis.. een bijzondere situatie voor ons allemaal! Om thuis voldoende beweging te krijgen heeft de gymsectie een online beweegprogramma gemaakt. Er zijn drie categorieën, ieder met leuke challenges. We dagen je uit om er zoveel mogelijk te halen, go for it!  

We vinden het leuk als jij je ontwikkelingen met ons deelt. Stuur af en toe een foto/video van jouw challenge via it’s learning naar je gymdocent. Daag klasgenoten en heb je nou zelf een leuke challenge, let us know! 


Balchallenge’ sectie LO

Ter inspiratie hebben wij een leuke video gemaakt: “de balchallenge”. Alle gymdocenten hebben thuis een filmpje opgenomen zodat we de bal virtueel rondspelen. Trommel je klasgenoten op en monteer ook zo’n leuke video!


Online beweegprogramma

We hebben een programma gemaakt voor 5 weken met elke week drie categorieën. We dagen je uit om er zoveel mogelijk challenges te halen. Vergeet niet om soms een berichtje naar je gymdocent te sturen! Bekijk hieronder de categorieën en het beweegprogramma.

Blijf fit met leuke ideeën voor dagelijkse beweging.
Elke week 3 workouts op muziek, hou jij het vol?
Elke week 5 challenges om te oefenen en uit behalen.

Programma

Klik hier voor programma week 1

Klik hier voor programma week 2

Klik hier voor programma week 3

Klik hier voor programma week 4

Klik hier voor programma week 5


Wist je dat?

De Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen minimaal 30 min. per dag is? Nu school dicht is heb je geen gymles en ook beweging waar je misschien niet eens bij stil hebt gestaan. Denk aan het stuk fietsen/lopen naar school en terug, traplopen, van lokaal naar lokaal etc. Je verbrandt hierdoor per dag ongeveer 500 calorieën minder dan normaal. Als je aan een sport doet komt daar nog veel meer bij, nu de sportclubs gesloten zijn.